Graviditet

Rus af baby

Det begyndte med to streger på en pind. For tiden, mellem ekstatiske rutinescanninger på fødeafdelingen og et væld af tunge bøger til førstegangsfødende, fumler jeg med alle tænkelige forberedelser på det ventede. Alskens børnetøj, børnesager og nye møbler dominerer flytterodet, mens min kæreste og jeg utålmodigt venter på begge terminer med lange samtaler om kommende økonomi og ændrende rutiner.

Selvom der endnu er rigeligt at give sig til, så er det alligevel femtende dag i næste måned, som jeg sukker særligt efter. Det er her, jeg kan gå rundt i en hine glædessky og glæde mig over, at kunne begynde indretningen af min lille drengs kommende værelse. Til den tid, vil der også være ganske kort tid til, at en ny familie forenes for første gang.

Graviditens ventetid siges at være tæt forbundet med stress og jag, men det er endnu ikke lykkes for den at få kløerene i mig eller min voksende mave. Hormonerne har derimod et generende tag på mine lemmer og følelser.

Netop på grund af et nyt bankende hjerte i min mave, har jeg tilsidesat alt hvad der vedrører bogblogging. Jeg må nøjes med at besøge andres blogge om samme emne, for bivirkninger og den nye hverdag har gjort det nødvendigt at prioritere anderledes. Måske vil jeg få tid til at blogge lidt om min dreng, mens han både er indeni og udenfor maven.

4 thoughts on “Rus af baby

  1. Hej Maja!

    Det er rigtigt dejligt, at kunne læse blogs fra dig igen. Selvom der godt nok er sket meget siden jeg kunne følge med i dit liv.
    Så håber jeg alt går godt til den tid med den lille baby 🙂

    Held og lykke!

    1. Hej Amalie,

      Der er sket en hulens masse siden da – til det bedre. Jeg må indrømme, at det bliver dejligt at skrive om andet end blot bøger. Jeg håber, at du vil følge med.

Skriv et svar

