Graviditet

Baby og overtro

Bedsteforældregenerationens spidskompetence er overtro, og intet synes at kunne bremse dem, når de får munden på gled. Foruden at ligge øre til disse småtossede beretninger, forventes det, at de kommende forældre indretter sig efter disse famøse gyserberetninger om dødsfødte børn og tragisk vuggedød, og selvom ordene ydres som kærlig omsorg, er det vanskeligt at modtage alle myter med oprigtig tro.

Med jævne mellemrum fristes min jordnære person til at tilmudre de ubrydelig traditioner, og jeg kaster mig hovedkluns ud i en heftig indre monolog, hvor fordelene snor sig om alle ulemperne i forsøg på at omslutte tvivlen komplet. Den forræderiske dårlige samvittighed iværksætter en tungsindig og gemen fornemmelse i min maveregion, som jeg forsøger at bekæmpe med en imaginær sværdfægtning, men ulykkeligvis rækker mine færdigheder ikke langt, og jeg må affinde mig med nederlag.

Alligevel er den splinternye Emmaljunga-barnevogn blevet sneget over boligens dørtærskel, og selvom den store papkasse, der indeholder toppen af den dyre rullende vogn, er uåbnet, modtager jeg skrape formaninger om at lade den forblive lukket. Tremmesengen, som mine hænder ofte glider kærtegnende henover, ser tom ud, uden hverken sit tilbehør eller baby, men jeg holder mig i skinnet. Indtil videre.

2 thoughts on “Baby og overtro

  1. Mange tak! Og det er jeg skam godt klar over. Men man må jo ty til en anden løsning, så det navn man gerne ville have allerede var taget! 🙂

    Og sikke en fin barnevogn den lille spillop har fået sig!

    1. Det kan du have ret i. Jeg må simpelthen bare øve mig på at kunne det udenad.

      Tak. Jeg er også ganske begejstret for barnevognen, som jeg har forventinger om at tage meget i brug, nu da knægten er et sommerbarn.

      Dit besøg hos Christina lyder forresten rigtig hyggeligt. Jeg må tilstå, at jeg allerede har lurret nogle af de uploadede billeder på Facebook 😉

Skriv et svar

