Graviditet

Knæskade medfører fald

Det var med en fremtrædende følelse af at være både fyldt til bristepunktet af ængstelse og aspiration på én og samme gang, at jeg tog akut kontakt til min læge denne morgenstund. Telefonlinjen var så tæt belagt som et stykke gammeldags smørrebrød, og den trivielle telefonsvare skulle gentages i uendeligheder, før den anden ende af linjen pådrog sig menneskelig kontakt.

En skuffelse i form af en knæskade har sneget sig ind i mine forårsbede, og det var med et afskyeligt mavesug, at jeg forleden fandt mig selv ligge vandret på stuegulvet. Der hersker ingen tvivl om, at min eneste klare tanke og handling i øjeblikket var at vende i luften, således at den struttende mave og dens hovedindhold forblev uden skader.

Det er en oplevelse der efterlod mig svækket og skræmt, og selvom en af hospitalets ansatte foreslog at forelægge et ønske om igangsættelse, der etablerede lyslevende billeder af et spædbarn på nethinden, mente min læge, at det var et forhastet skridt. Et støttende (og kløende) gazebind sparker derfor svangerskabsuge otteogtyvende igang på anderledes manerer, som jeg pludselig svækkes af en tykhovedet knæskade, jeg gerne ville være foruden.

Skriv et svar

