Familieliv

For optaget til søvn

En forpjusket døgnrytme er en trofast følgesvend i den første rørstrømske periode som mor. Den uskyldige søvn går i forfald med pludselig hast, og jeg må løsrive mig fra gamle vaner, hvis jeg ønsker at tilpasse mig en triviel og struktureret tilværelse med en bestemt lille mand. At søvn dermed er en mangelfuld faktor, og sågar af faretruende lav frembringning efter nogle nætter, bringer mig ingen utilfredshed.

Jeg lod mig overbevise om, at den komplette søvnmangel forleden skyldes uforsvarlig omgang med opmærksom iagttagelse. Det pragtfulde i detaljen og fortjenesten i helheden, gør betragtelsen af Noahs skiftende ansigtsudtryk under hans ophold i Drømmeland, til noget helt specielt, mens hans blide snorken lyder i det fjerne. I de sene aftentimer ter minutterne sig ikke, som da jeg var barn, og dagen foran min årlige fødselsdag var uendelig.

Udenfor maler himlen en yndig morgenakvarel, og skitserer en lang men endnu en herlig spendering af dagtimerne, der sagtens tillader en overfladisk lur. Af den grund, kan jeg tillade mig at fortsætte denne rytme.

Skriv et svar

