Moderskab

Planlægning af dåb

Helt klar er vi ikke, men der pusles med datoer, lokaler og invitationer. Det er en kompleks og hektik opgave, der får mig til at tænke i mange retninger og figurer, og bevæger sig væk fra mit kompetancefelt i opadgående terræn. De hjemmelavede invitationer eksploderer i en kaskade af blå og brune farvetoner, omend farvevalget er ganske uorginalt, er invitationerne personlige og lilledrenget.

Da de lejede lokaler udhuler det allerede spinkle budget, er det en stor lettelse, at jeg har lidt erfaring med generel grafik, så vi derved kan spare nogle kroner og øre. Alt kan dog ikke laves hjemmefra, såsom nogle former for bordpynt, men jeg er i vildlede, når samtaleemnet falder på netop dette. Umiddelbart hælder jeg mest til at droppe tanken om købt bordpynt, og kreere nogle gyngeheste, barnevogne og toge af blåt og brunt pap. Måske kan jeg klare denne opgave lige så godt som Linda udfører dem, blot på anderledes facon. Dette har jeg dog ikke drøftet med min anden halvdel endnu.

Når man selv er gæst til en barnedåb synes planlægningen let som en leg, men ved nærmere eftersyn forekommer det at være et vanskelig projekt, som jeg nu selv må forsøge at mestre. Alle de beslutninger, om de mest enkelte ting, er pludselig altafgørende, og jeg kan ikke læne mig tilbage og lade andre tage føringen, selvom det er at foretrække. En dåb er barnets første store fest, som enhver mor fordyber sig i, men jeg ser også frem til aftenen, hvor jeg kan henslænge mig på sofaen med en sodavand i den ene hånd og sige, “Det var en hyggelig dåb, men jeg er glad for at det er et forbipasseret emne”.

Skriv et svar

