Mode

Dåbskjole

Denne tradition er hårdt presset, fordi den som så mange andre traditioner oplever modernisering i form af nye og mere strikse opdelinger af kønnet. Hr. Kæreste og jeg er medløber til det forandrede på syn dåbskjolen, som mange forældre oftere prioritere, når dåbsbarnet er et drengebarn. Dåbskjolen skitserer således en svunden tidsperiode, hvor manges fodtøj har trådt over den knirkende dørtærskel, og stadig gør det idag, trods det mindskende syn af nytrådte fodaftryk.

Den nykøbte festdragt fra Cadeau er raffineret, og årsagen til, at mine øjne lod sig tryllebinde af de første mange billeder. Selvom mange beklædninger var ligeså fine af udseende, forblev mit valg dog på netop denne, da ingen af de andre synes at være acceptable på komfort og tryghed. Jeg ser frem til at få den lille troldunge i sine nye klæder, som stensikkert vil fremmane hans charmerende side.

Billedet er fundet på Trendsales

Det seneste døgn har jeg tastet fingerne ømme og mine øjne firkantet, i søgen efter de sko, som skal fuldende hans dåbstøj. Troen på succes skinner igennem, samtidig med at tiden svinder hen i et næsten pinefuldt tempo, og absolut en opgave som skal fuldføres. Hvor befinder de ideelle sko sig henne?

Skriv et svar

