Parforhold

En kæreste, der arbejder for meget

For tiden har min kæreste meget fart over feltet med både en læreplads og et deltidsarbejde. Med mindst seskoghalvtreds timer på arbejdsskemaet ugentligt, er hans lemmer ukørte og hans hoved opbrugt, imens han flyder ud på den sandfarvede sofa og sukker mageligt af velbebehag.

Gennem mine øjne beskrives hverdagene som febrilsk og triviel, da jeg må tage mig af både det huslige arbejde og børnepasning. Det er langt hårde end forventet, når rodet spreder og strækker sig henover hele lejlighedens trægulv, mens gråden af et overtræt barn skærer gennem hjertet, og jeg samtidig er nødsaget til at træde af på naturens vegne. Det kræver uendelig vilje og dedikation at gennemføre, hvad så mange andre har gjort før mig med succes.

Alligevel har vi fundet en form for struktur, hvor opkald og tekstbeskeder baner vejen dertil. Morgentimerne er dog de bedste, fordi vi alle er samlet, og vores dreng er frisk og glad i sammenværet. Når min kæreste vinker farvel og lukker høveddøren i, ser jeg allerede frem til at dagen begynder på ny, hvor hyggeligheden genoptages.

2 thoughts on “En kæreste, der arbejder for meget

    1. Tak for dine ord. 🙂

      Jeg kan forestille mig at det sætter sine begrænsninger, at have en kæreste så langt væk. Mange siger, at det ødelægger forhold, så det er skønt at høre fra en, som har et vellykket forhold trods alt. Hvor længe har I været sammen?

      Du har forresten en rigtig fin blog – og ikke mindst en skøn manke.

Skriv et svar

