Barsel

Til Barsels Break hos Nordisk Film i Fields

BarselsBreak_1000x600

I fredags tog jeg min med-barslende svigerinde under armen og gik ind for at opleve det populære Barsels Break hos Nordisk Film. Eventet, som er et samarbejde mellem Nordisk Film, bObles, Vores Børn og Lego Duplo, bød på et teoretisk og praktisk oplæg med inspiration til aktiv leg med ens barn. Omend lillesøster stadig opholder sig i maven, så gik jeg derfra med en passende potion inputs til snarlig brug, og en rigtig fin goodiebag.

Da min søn var spæd, deltog jeg i Tumletid. Mens Tumletid primært fokuserer på, hvilke kreative måder hvorpå bObles’ tumlemøbler kan benyttes, klarlægger Barsels Break hvordan leg kan støtte ens barns motoriske udvikling. Med hjælpende video-oplæg fra hjerneforsker Kjeld Fredens og børnefysioterapeut Louise Hærvig, opsamler oplægsholderen fra bObles de vigtigste faktorer, og introducerer disse gennem praktisk formidling. Babyerne bliver svinget, kastet og løftet på hovedet!

Derudover illustrer oplægsholderen hvordan bObles Musen, som er fremstillet eksklusivt til eventet, kan anvendes i praksis. Musen minder på mange måder om Kyllingen.

Arrangementet henvender sig primært til førstegangsmødre, men jeg synes alligevel, at jeg fik et par gode inputs med derfra til fremtidig brug. Det var lige dele hyggeligt og kært at være omgivet af et væld af bevægende babyer. Eventet fik mig kun til at glæde mig endnu mere til lillesøsters ankomst!

Barsels Break foregår i hele landet, og billetter (inklusiv goodiebag) kan bestilles på Nordisk Films hjemmeside. Nye datoer offentliggøres jævnligt, og nogle gange forsvinder biletterne lynhurtigt, så hold godt øje!

Skriv et svar

