Min datter

Luna – 1 måned gammel

luna-1-månedluna-1-måned2Bukser fra Småfolk fås hos Kids-world (reklamelink), basis bodystocking fra Name It.

Den foregårende måned er forløbet med at forene familiens rutiner med Lunas tilstedeværelse og behov – og samtidig tilpasse, hvor tingene ikke længere dur. Hun røg temmelig hurtigt på modermælkserstatning, for min krop var endnu engang afvisende overfor forlig med amningen. Jeg værdsætter og nyder roen, som har sænket sig ovenpå beslutningen – og glæder mig over hvilke fordele, det også frembringer.

Lunas indvielse i familien er forløbet overraskende smertefrit, da hendes storebror har taget glædeligt imod hende med nus, kram og spandevis af kys. Modsat sin bror, er hun svært begejstret for sutten. Derudover bliver hun ofte forskrækket, når hun – efter store anstrengelser – formår at udbryde en lyd eller to. Hun er så kær!

Af alle hendes små personlighedtræk og særheder, er hendes forkærlighed for barnevognen den absolut skønneste. Noah var fuldstændig modsat, så jeg forstår at nyde det betingelsesløst. Dernæst har effekten ved daglig øvelse med Musen fra bObles, som jeg modtog i goodiebagen til Barsels Break, gjort underværker; hun har endda fået så meget føling med sin egen krop, at hun allerede evner at vende fra mave til ryg. Dét synes jeg er vældig sejt.

Skriv et svar

